Magazinul https://alu-market.ro funcționează conform regulilor stabilite în prezentul Regulament.
Regulamentul stabilește condițiile de încheiere și reziliere a Contractelor de Vânzare și montaj al Produsului, precum și procedura de soluționare a reclamațiilor, tipurile și domeniul de servicii prestate pe cale electronică de către Magazinul https://alu-market.ro, regulile de furnizare a acestor servicii, condițiile de încheiere și reziliere a contractelor pentru furnizarea serviciilor electronice.
Fiecare Utilizator, în momentul în care începe să utilizeze Serviciile Electronice ale Magazinului https://alu-market.ro, este obligat să respecte dispozițiile prezentului Regulament.
În aspectele care nu sunt reglementate în prezentul Regulament, se aplică prevederile legale:
FORMULAR DE CONTACT – formular disponibil pe site-ul https://alu-market.ro, care permite trimiterea unui mesaj către Prestatorul de servicii.
FORMULAR DE ÎNREGISTRARE – formular disponibil pe site-ul https://alu-market.ro, care permite crearea unui Cont.
FORMULAR DE COMANDĂ – formular disponibil pe site-ul https://alu-market.ro, care permite plasarea unei Comenzi.
ZILE LUCRĂTOARE – zilele de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale.
CLIENT – Utilizatorul care intenționează să încheie sau a încheiat un Contract de Vânzare cu Vânzătorul.
CONSUMATOR – persoană fizică ce încheie un act juridic cu un profesionist, care nu are legătură directă cu activitatea sa economică sau profesională.
CONT – colecție de resurse în sistemul informatic al Prestatorului, identificat printr-un nume unic (login) și o parolă, în care sunt stocate datele Utilizatorului, inclusiv informații despre comenzile plasate.
NEWSLETTER – Serviciu Electronic care permite Utilizatorului să se aboneze și să primească gratuit, la adresa de e-mail furnizată, informații din partea Prestatorului cu privire la Magazin și Produsele disponibile.
PRODUS – bun mobil sau serviciu disponibil în Magazin, care face obiectul unui Contract de Vânzare între Client și Vânzător.
REGULAMENT – prezentul regulament al Magazinului.
MAGAZIN – magazinul online al Prestatorului de servicii, care funcționează la adresa https://alu-market.ro.
VÂNZĂTOR, PRESTATOR DE SERVICII – Alu-Market Taras Yakovenko, adresa activității și adresa pentru corespondență: Siennicka 25b, Hala C, 80-758 Gdańsk, NIP: 6772487057, REGON: 523769336, e-mail: admin@alu-market.ro, tel. +40724138494.
CONTRACT DE VÂNZARE – contractul de vânzare a Produsului încheiat între Client și Vânzător prin intermediul Magazinului.
CONTRACT DE MONTAJ – contract prin care Vânzătorul se angajează să monteze Produsele achiziționate de Client prin intermediul Magazinului Online, la locul de montaj indicat de Client.
SERVICIU ELECTRONIC – serviciu prestat pe cale electronică de către Prestator în favoarea Utilizatorului prin intermediul Magazinului.
UTILIZATOR – persoană fizică, juridică sau entitate organizațională fără personalitate juridică, căreia legea îi recunoaște capacitate juridică, care utilizează un Serviciu Electronic.
COMANDĂ – declarație de voință a Clientului care constituie o ofertă de încheiere a unui Contract de Vânzare a Produsului cu Vânzătorul.
Magazinul https://alu-market.ro vinde Produse prin intermediul rețelei Internet.
Produsele oferite în Magazin sunt noi, lipsite de defecte fizice și juridice și au fost introduse legal pe piața poloneză.
Informațiile prezentate pe paginile web ale Magazinului nu constituie o ofertă în sensul prevederilor legale. Clientul, plasând o Comandă, formulează o ofertă de cumpărare a unui anumit Produs în conformitate cu condițiile descrise în prezentarea acestuia.
Prețul Produsului afișat pe site-ul Magazinului este exprimat în zloți polonezi (PLN) și include toate componentele, inclusiv TVA. Prețul nu include costurile de livrare.
Prețul Produsului afișat pe site-ul Magazinului este valabil în momentul plasării Comenzii de către Client. Acest preț nu se va modifica, indiferent de eventualele schimbări de preț în Magazin care pot apărea în raport cu anumite Produse după ce Comanda a fost plasată.
Comenzile pot fi plasate:
Pentru a plasa o Comandă, Clientul nu este obligat să se înregistreze și să creeze un Cont în Magazin.
Condiția plasării unei Comenzi în Magazin de către Client este familiarizarea cu Regulamentul și acceptarea prevederilor acestuia în momentul plasării Comenzii.
Produsele aflate în promoție (reduceri) au un număr limitat de unități, iar comenzile pentru acestea vor fi procesate în ordinea primirii până la epuizarea stocului respectivului Produs.
Pentru încheierea Contractului de Vânzare, este necesară plasarea prealabilă a unei Comenzi de către Client prin metodele puse la dispoziție de Vânzător, în conformitate cu § 3 din prezentul Regulament.
După plasarea Comenzii, Vânzătorul confirmă fără întârziere primirea acesteia.
Confirmarea primirii Comenzii implică obligativitatea Clientului față de Comanda sa. Confirmarea primirii are loc prin trimiterea unui e-mail.
Confirmarea primirii Comenzii conține:
În momentul în care Clientul primește e-mailul de confirmare a primirii Comenzii, se consideră încheiat Contractul de Vânzare între Client și Vânzător.
Fiecare Contract de Vânzare va fi confirmat printr-un document de achiziție, care va fi atașat la Produs și/sau trimis prin e-mail la adresa furnizată de Client în Formularul de Comandă.
În conformitate cu prevederile prezentului paragraf, Clientul poate solicita Vânzătorului montarea Produselor achiziționate.
Lucrările de montaj vor fi efectuate de către Vânzător în mod direct sau prin subcontractori.
Serviciul de montaj poate fi comandat exclusiv pentru:
Vânzătorul va contacta telefonic Clientul imediat după plasarea comenzii pentru a stabili domeniul și costul serviciului de montaj. Clientul trebuie să specifice tipul clădirii (casă unifamilială/multifamilială), etajul unde se va efectua montajul, precum și tipul fațadei, în cazul în care montajul se face direct pe aceasta. Clientul poate sugera modul de montaj, dar decizia finală aparține Vânzătorului. Acesta poate solicita fotografii ale locului montajului pentru a stabili cea mai bună metodă de instalare.
Clientul poate măsura locul montajului pe cont propriu sau poate solicita Vânzătorului efectuarea măsurătorilor. Vânzătorul nu este responsabil pentru măsurătorile realizate de Client.
Comanda pentru montajul Produselor se face prin formularul de comandă disponibil pe site-ul magazinului online. Comanda este trimisă Vânzătorului electronic și constituie o invitație de a încheia un contract de montaj. Clientul înțelege că la momentul comenzii costul montajului este indicat ca fiind 0 zloți din cauza evaluării personalizate a serviciului. Prin plasarea comenzii, Clientul își dă acordul pentru contactul telefonic și electronic din partea Vânzătorului. Vânzătorul va contacta telefonic Clientul pentru a stabili detaliile și costul serviciului.
După stabilirea condițiilor, Vânzătorul va trimite Clientului confirmarea comenzii de montaj la adresa de e-mail furnizată. În acest moment, Vânzătorul îl informează pe Client că produsele sunt „la comandă” și nu este posibilă retragerea din contract după acceptarea acestuia.
Pentru Clientul consumator, contractul de montaj este încheiat atunci când acesta, ca răspuns la confirmarea comenzii, trimite un e-mail în care: acceptă conținutul comenzii, își dă acordul pentru realizarea acesteia și acceptă Regulamentul.
După acceptarea comenzii, iar în cazul unui antreprenor – după trimiterea condițiilor, Vânzătorul corectează comanda, emite factura pentru livrarea Produselor și le livrează (conform § 6), apoi trimite Clientului un link de plată online pentru serviciul de montaj sau detalii pentru transfer bancar.
Termenul montajului se stabilește telefonic după livrarea și plata integrală a produselor și serviciului de montaj. Clientul ia la cunoștință că lucrările se desfășoară de luni până vineri între orele 8:00-16:00 și sâmbăta între orele 10:00-14:00. Vânzătorul confirmă termenul prin e-mail.
Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica termenul montajului în cazul:
Clientul trebuie să pregătească adecvat locul montajului, inclusiv:
Vânzătorul poate refuza sau întrerupe lucrările din cauza condițiilor atmosferice nefavorabile sau a neîndeplinirii obligațiilor de către Client. Părțile vor stabili un nou termen în astfel de cazuri.
Clientul este responsabil pentru depozitarea corectă a Produselor până la montaj. Acestea nu trebuie păstrate în aer liber. Spațiul de depozitare trebuie să fie uscat, cu temperatură constantă, ventilat și inaccesibil copiilor sau animalelor. Clientul suportă daunele provocate de depozitarea necorespunzătoare.
Clientul trebuie, de asemenea:
Vânzătorul furnizează toate materialele și uneltele necesare pentru montaj.
Finalizarea lucrărilor va fi confirmată printr-un proces-verbal semnat de ambele părți. Clientul poate introduce observații în procesul-verbal. Refuzul nejustificat de semnare permite Vânzătorului întocmirea unui proces-verbal unilateral.
Clientul ia la cunoștință că Vânzătorul are dreptul să fotografieze lucrările pentru scopuri de marketing, fără a include elemente identificabile ale locuinței. Vânzătorul va face tot posibilul să păstreze anonimatul locației.
Pentru aspectele nereglementate în acest paragraf, se aplică prevederile generale ale Regulamentului.
Prețurile Produselor sunt exprimate în zloți polonezi și includ toate componentele, inclusiv TVA, taxe vamale și alte taxe.
Clientul poate alege următoarele metode de plată:
Vânzătorul informează Clientul, pe paginile Magazinului online, cu privire la termenul în care acesta este obligat să efectueze plata pentru Comandă. În lipsa unei astfel de informații, Clientul trebuie să efectueze plata în termen de 3 zile de la plasarea Comenzii, iar în cazul alegerii plății în numerar la ridicare sau ramburs – la momentul recepționării Produselor.
În cazul neachitării la termen de către Client, Vânzătorul, după o notificare prealabilă ineficientă privind plata și acordarea unui termen suplimentar corespunzător, poate rezilia Contractul în conformitate cu art. 491 din Codul civil polonez.
Pentru fiecare produs vândut de magazinul Domondo se emite o factură fiscală TVA, care este emisă la momentul încheierii Contractului de vânzare. Factura TVA va fi transmisă în format electronic la adresa de e-mail furnizată de Cumpărător, cu excepția cazului în care acesta specifică în mod clar că dorește factura în format tipărit (clasic). Acceptarea Regulamentului constituie acordul pentru trimiterea (punerea la dispoziție) a facturilor în format electronic, în conformitate cu prevederile Legii din 11 martie 2004 privind taxa pe bunuri și servicii, în condițiile descrise în prezentul Regulament.
În cazul în care Clientul comandă și un serviciu de montaj, Vânzătorul va emite o corecție a facturii TVA deja emisă pentru Produsele achiziționate și o va trimite Clientului.
Clientul ia la cunoștință că Vânzătorul va emite factura de corecție TVA numai în cazul deținerii unei documentații corespunzătoare care să confirme înțelegerea cu Clientul privind condițiile de reducere a bazei de impozitare indicate în factura corectivă și îndeplinirea acestor condiții. În cazul returnării Produselor, o astfel de documentație este, în special, formularul de retur completat de Client.
Cu respectarea altor dispoziții ale Regulamentului, reducerea bazei de impozitare poate avea loc în următoarele situații:
Livrarea Produselor este limitată la teritoriul României și se realizează la adresa indicată de Client în timpul plasării Comenzii.
Produsele sunt livrate prin intermediul unei firme de curierat.
Vânzătorul informează Clientul, pe paginile Magazinului online, în descrierea fiecărui Produs, cu privire la numărul de Zile lucrătoare necesare pentru procesarea și livrarea Comenzii, precum și cu privire la costurile de livrare ale Produsului.
Termenul de livrare și de procesare a Comenzii se calculează în Zile lucrătoare, conform pct. 5 din prezentul Regulament.
Vânzătorul livrează împreună cu Produsele și factura fiscală TVA aferentă Produselor livrate.
În cazul în care Produsele dintr-o Comandă au termene de procesare diferite, pentru întreaga Comandă se aplică cel mai lung termen dintre cele prevăzute.
Clientul care este Consumator și a încheiat Contractul de vânzare, Contractul de vânzare și contractul de montaj, precum și Contractul de prestări servicii, poate renunța la aceste contracte fără a indica un motiv, prin transmiterea unei declarații corespunzătoare în termen de 14 zile. Pentru respectarea acestui termen este suficientă trimiterea declarației înainte de expirarea lui. În cazul în care Clientul transmite o declarație de retragere din Contractul de vânzare, aceasta va fi considerată și ca o declarație de retragere din contractul de montaj pentru Produsele incluse în Contractul de vânzare, cu excepția cazului în care Clientul se retrage doar parțial din Contractul de vânzare.
Clientul poate formula declarația în mod independent sau poate utiliza un model de declarație de retragere din Contract.
Perioada de 14 zile începe să curgă de la data livrării Produsului sau, în cazul Contractului de prestări servicii, de la data încheierii acestuia.
Vânzătorul, la primirea declarației de retragere din Contract din partea Consumatorului, va trimite confirmarea primirii acesteia pe adresa de e-mail a Consumatorului.
Dreptul Consumatorului de a se retrage din Contract este exclus în următoarele situații:
prestarea de servicii, dacă Vânzătorul a executat integral serviciul cu acordul expres al Consumatorului, care a fost informat înainte de începerea prestării că, odată ce serviciul a fost executat, își va pierde dreptul de retragere;
contracte în care prețul sau remunerația depind de fluctuații pe piața financiară asupra cărora Vânzătorul nu are control, care pot surveni înainte de expirarea termenului de retragere;
contracte în care obiectul prestării este un Produs neprefabricat, realizat conform specificațiilor Consumatorului sau destinat satisfacerii nevoilor sale individualizate;
contracte în care obiectul prestării este un Produs perisabil sau cu termen scurt de valabilitate;
contracte în care obiectul prestării este un Produs sigilat, care nu poate fi returnat după desigilare din motive de protecție a sănătății sau igienice, dacă sigiliul a fost rupt după livrare;
contracte în care obiectul prestării este un Produs care, după livrare, datorită naturii sale, este inseparabil legat de alte bunuri;
contracte privind băuturi alcoolice a căror livrare poate avea loc după 30 de zile și al căror preț depinde de fluctuații pe piața asupra cărora Vânzătorul nu are control;
contracte în care Consumatorul a cerut expres ca Vânzătorul să se deplaseze pentru reparații urgente sau întreținere; dacă Vânzătorul prestează și alte servicii sau livrează alte produse decât cele necesare pentru reparație, dreptul de retragere se aplică pentru aceste servicii sau produse suplimentare;
contracte privind livrarea de înregistrări audio sau vizuale ori programe informatice sigilate, dacă sigiliul a fost rupt după livrare; livrarea de ziare, reviste sau publicații periodice, cu excepția contractelor de abonament;
contracte încheiate prin licitație publică;
contracte de prestări servicii în domeniul cazării (altele decât cele pentru locuință), transportului, închirierii de autovehicule, alimentației publice, recreației, evenimentelor culturale sau sportive, dacă în contract este stabilită data sau perioada de prestare;
contracte privind conținuturi digitale neînregistrate pe suport material, dacă execuția a început cu acordul expres al Consumatorului și acesta a fost informat despre pierderea dreptului de retragere.
În cazul retragerii din contractul încheiat la distanță, contractul se consideră nesemnat. Părțile trebuie să restituie ceea ce au primit, în starea inițială, cu excepția modificărilor necesare pentru a verifica natura, caracteristicile și funcționalitatea Produsului. Restituirea trebuie făcută fără întârziere, cel târziu în 14 zile. Produsul achiziționat trebuie returnat la adresa Vânzătorului.
Conform art. 38 pct. 3 din Legea drepturilor consumatorului, Clientului care este Consumator nu îi revine dreptul de retragere din contractul de vânzare pentru Produse realizate „la comandă”. De asemenea, Clientul Consumator nu are dreptul de retragere din contractul de montaj dacă Vânzătorul a început și finalizat montajul înainte de expirarea termenului menționat la pct. 8.1.
În cazul retragerii din contract de către Clientul Consumator, Vânzătorul va emite o factură fiscală corectivă și o va trimite Clientului pe adresa de e-mail indicată la plasarea Comenzii.
După expirarea termenului de 14 zile, Clientul Consumator poate returna Produsele doar cu acordul Vânzătorului.
Vânzătorul se obligă să livreze Produsul fără defecte, iar în cazul în care Clientul a comandat și serviciul de montaj oferit de Vânzător, să îl monteze corect.
Vânzătorul răspunde față de Clientul care este consumator în sensul art. 22¹ din Codul Civil pentru garanția defectelor, în conformitate cu prevederile art. 556 – 576 din Codul Civil. Pentru clienții care sunt întreprinzători conform art. 43¹ din Codul Civil, garanția defectelor este exclusă.
Reclamațiile referitoare la încălcarea drepturilor Clientului garantate prin lege sau pe baza prezentului Regulament trebuie adresate la:
Alu-Market sp. z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k., Siennicka 25B/Hala C, 80-758 Gdańsk, Poland,
adresa de e-mail: admin@alu-market.ro,
număr de telefon: +40724138494.
Pentru soluționarea reclamației, Clientul trebuie să trimită sau să aducă Produsul reclamat, dacă este posibil, însoțit de dovada achiziției. Produsul trebuie trimis sau adus la adresa menționată mai sus. În cazul unei reclamații privind serviciul de montaj menționat la pct. 5 al Regulamentului, Clientul trebuie să prezinte procesul-verbal de recepție a lucrărilor. În această situație, Clientul nu este obligat să trimită Produsul.
Vânzătorul se obligă să analizeze fiecare reclamație în termen de până la 14 zile.
În cazul în care reclamația este incompletă, Vânzătorul va solicita Clientului completarea acesteia în mod necesar, fără întârziere, dar nu mai târziu de 7 zile de la data primirii solicitării de către Client.
În cazul în care Vânzătorul recunoaște reclamația Clientului ca fiind întemeiată și acceptă returnarea Produselor cu obligația concomitentă de rambursare a prețului către Client, se aplică corespunzător prevederile pct. 8 din Regulament.
Clientul poate depune reclamații către Vânzător cu privire la funcționarea Magazinului și utilizarea Serviciilor furnizate prin cale electronică. Reclamațiile pot fi depuse în scris la adresa: Alu-market sp. z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k., Siennicka 25B/Hala C, 80-758 Gdańsk, Poland, prin e-mail la adresa: admin@alu-market.ro, sau la numărul de telefon +40724138494.
În reclamație, Clientul trebuie să precizeze numele și prenumele, adresa de corespondență, tipul și descrierea problemei apărute.
Vânzătorul se obligă să analizeze fiecare reclamație în termen de până la 14 zile, iar în cazul în care acest lucru nu este posibil, să informeze Clientul în această perioadă despre data la care reclamația va fi soluționată. În cazul în care reclamația este incompletă, Vânzătorul va solicita Clientului să o completeze în mod necesar în termen de 7 zile de la data primirii solicitării.
Produsele pot beneficia de garanție oferită de producător sau de Vânzător.
În cazul produselor acoperite de garanție, informațiile privind existența, conținutul garanției și durata acesteia sunt prezentate întotdeauna în descrierea produsului pe paginile magazinului online.
Vânzătorul acordă garanție Clientului pentru serviciul de montaj al produselor (în cazul în care Vânzătorului i se încredințează montajul produselor comandate). Garanția se referă exclusiv la serviciile de montaj efectuate pe teritoriul Republicii Polone.
Garanția menționată la punctul 3 de mai sus este acordată pe aceeași perioadă ca și garanția oferită de Vânzător sau producător pentru produsul căruia îi este aplicat serviciul de montaj. Garanția este valabilă de la data efectuării serviciului de montaj.
Garanția menționată la punctul 3 de mai sus acoperă exclusiv defectele apărute în legătură cu montajul produselor la locul de montaj. Nu sunt acoperite de garanție defectele cauzate din motive imputabile exclusiv Clientului.
Intervenția Clientului sau a altei persoane pentru care Clientul este responsabil în mecanismul produselor montate duce la pierderea garanției.
Garanția oferă exclusiv dreptul de a solicita refacerea serviciului de montaj sau remedierea acestuia, în funcție de decizia Vânzătorului. Vânzătorul este obligat să remedieze sau să refacă montajul în termen de 14 zile de la data primirii reclamației.
Clientul care este Consumator are, printre altele, următoarele posibilități de a utiliza metode extrajudiciare pentru soluționarea reclamațiilor și depunerea cererilor de compensație:
Datele cu caracter personal furnizate de Clienți sunt colectate și prelucrate de către Vânzător în conformitate cu prevederile legale aplicabile și cu Politica de Confidențialitate a Magazinului Online.
Toate drepturile asupra Magazinului Online, inclusiv drepturile patrimoniale de autor, drepturile de proprietate intelectuală asupra numelui, domeniului web, paginii web a Magazinului Online, precum și asupra formularelor și siglelor, aparțin Vânzătorului, iar utilizarea acestora poate avea loc exclusiv în modul stabilit și conform Regulamentului.
Soluționarea eventualelor litigii apărute între Vânzător și Clientul care este Consumator se supune instanțelor competente conform prevederilor aplicabile din Codul de Procedură Civilă.
Soluționarea eventualelor litigii apărute între Vânzător și Clientul care este Întreprinzător se supune instanței competente din rațiuni de sediu al Vânzătorului.
În aspectele nesoluționate prin prezentul Regulament se aplică prevederile Codului Civil, Legea privind furnizarea serviciilor prin mijloace electronice, Legea drepturilor Consumatorului și alte dispoziții legale aplicabile din legislația poloneză.
Orice modificare a prezentului Regulament va fi comunicată fiecărui Client prin informare pe pagina principală a Magazinului Online, care va conține o listă a modificărilor. Clienții care dețin Cont vor fi informați suplimentar despre modificări împreună cu lista acestora la adresa de e-mail indicată. În cazul în care Clientul care deține Cont nu acceptă conținutul nou al Regulamentului, este obligat să informeze Vânzătorul în termen de 14 zile de la data informării despre modificarea Regulamentului. Informarea Vânzătorului privind neacceptarea noii versiuni a Regulamentului va duce la rezilierea Contractului și la ștergerea Contului.